קורות חיים

אורי לנדא
ori@www.olanda.co.il 054-7767717
———————————————————————————-
מנהל בכיר ויזם בתחום המדיה הדיגיטלית. ניסיון מקצועי בחברות בתחום האינטרנט של כ- 14 שנים, כולל תרומה להצלחה עסקית ומסחרית של כמה מחברות האינטרנט המובילות בארץ. ניסיון מוכח בשיווק, פיתוח עסקי, הקמת מיזמים אינטרנטיים, הובלת צוותים וניהול תהליכים.נ י ס י ו ן מ ק צ ו ע י

יועץ עסקי | 2010 – 2014 | ייעוץ לגופים מובילים בתחום האינטרנט בישראל (רוב התפקידים בוצעו במקביל)

אתר נענע10 – סמנכ"ל תוכן ואחראי על הפיתוח העסקי והשיווק באתר
קביעת אסטרטגיית האתר, אסטרטגיית ערוצי התוכן, קביעת סדרי העדיפויות בחלוקת המשאבים והקמה של ערוצים חדשים; שיפור גריד האתר והפצת התוכן בכל הפלטפורמות; מיקסום מדדי האיכות של הגולשים באתר; שיפור ה- SEO – קידום אורגני בגוגל; אחריות על שיתופי פעולה (שיתופי פעולה מבוססי תוכן, שיתופי פעולה טכנולוגיים ושיתופי פעולה שיווקיים); חיפוש הזדמנויות עסקיות חדשות. ניהול שוטף של צוותים מקצועיים של מעל 50 איש.אתר 1000P – יועץ לאתר וסמכות עליונה לניהול האתר
הכנת תוכנית וניהולה לשדרוג האתר ושיפור יחס ההמרה. ניהול תקציב השיווק של האתר. ייזום וניהול של שיתופי הפעולה באתר, טיפול בשיפור ה-SEO וביצוע פעולות שיביאו להגדלת כמות הגולשים הנכנסים לאתר.

PayPal
יועץ לצוות ההקמה של PayPal בישראל; ייעוץ בנושא אסטרטגיית החדירה ומיפוי השוק; סיוע בהחדרת המערכת ללקוחות אסטרטגיים.

Xnet
יועץ לצוות ההקמה של Xnet בנושאים; אפיון, הקמה ובניית אסטרטגיה מסחרית וקמעונאית; התקשרות בנושאים המסחריים של הקטלוג (הזרוע הקמעונאית של Xnet);
ניהול משא ומתן והקשר עם כל שותפי התוכן של Xnet.

GetIt
מנכ"ל של גטאיט בשתי קדנציות:
קדנציה ראשונה – לאחר כניסת תפוז כשותף
ניהול החברה ואחריות ישירה להפיכתה מאתר מכירות קטן לאחד משלושת אתרי המסחר האלקטרוני הגדולים והמובילים בישראל. הגידול נעשה בזכות עבודה שיווקית רבה באמצעים הבאים: תפוז כפלטפורמה דוחפת, זיהוי הפוטנציאל ב-SEO ועבודה בהתאם, זיהוי חלון ההזדמנויות של ה- SEM, תכוניות שותפים ועוד.
קדנציה שניה – אחרי שנה וחצי שלא הייתי חלק מגטאיט, החברה התדרדרה ולאחר פנייה של בפעלים חזרתי לצורך שיקומה ומכירתה. לאחר "תוכנית הבראה" מצליחה שהביאה לשיפור משמעותי ועליה בנתוני המכירות של האתר, החברה נמכרה לרשת "עולם הקולנוע".

ייעוץ בנושא אינטרנט לחברות רבות כדוגמת: ישראכארט, אימגין מדיה, Netmovil, Logo2424, ShinyOne, Fourier ועוד.

מיקרוסופט ישראל בע"מ | 2008 – 2010 | סמנכ"ל פיתוח עסקי של חטיבת האון ליין
(MSN, הוטמייל ומסנג'ר)
תכנון, הקמה ובניה של הקשרים העסקיים של החטיבה; התקשרות בהסכמי התוכן של אתר MSN; קביעת והובלת פעילויות מסחריות ומכניסות כסף לחטיבת האון ליין; ייזום וניצוח על שת"פ אסטרטגי בין מיקרוסופט לבין נענע10, שבמסגרתו הוקם MASA – הגוף האינטרנט הגדול בישראל למכירת מדיה (מיקרוסופט, פייסבוק, נענע10), לרבות ניהול המשא ומתן עם נענע10, בניית מודל עסקי מפורט בכדי לאשר את העיסקה בתוך מחלקות הפיתוח העיסקי של מיקרוסופט אירופה ושל העולם. להלן קישור לכתבה בנושא:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?QUID=1056,U1274787749308&did=1000517153

אתר האינטרנט תפוז | 1999 – 2008 | מגוון תפקידים (חלקם במקביל)

 משנה למנכ"ל ומנהל פעילות האינטרנט
ניהול כל מחלקות האינטרנט של החברה; פורטל תפוז; Flix – אתר הוידאו הגדול בישראל; GetIt – אחד מאתרי מסחר האלקטרוניים הגדולים בישראל ואתרי אינטרנט נוספים שבבעלות תפוז.
אחריות ישירה על מנהלי מחלקות והסמנכ"לים של החברה; אחריות על הכנסות החברה; קביעת האסטרטגיה והמוצרים העתידיים של החברה; אחריות כוללת לפיתוח האתר; תכנון ובניית תקציב בכדי להבטיח עמידה ביעדים ובמטרות; דיווח לדירקטוריון וליו"ר החברה; התפקיד כלל אחריות ניהולית על כ- 100 אנשי צוות.

 מנהל מחלקת פיתוח עסקי
פיתוח אסטרטגיות שיתופי פעולה ואסטרטגיות שיווק עם שותפים עסקיים; איתור ובחירת שותפים ומיזמים משותפים; טיפול וניהול משא ומתן מהשלב הראשון ועד לחתימה על חוזה.

 ניהול מחלקת הכספים ומחלקת התפעול
אחראי לניהול פעילות השוטפת של מחלקת הכספים; כתיבת תקציב; אחריות על ההוצאות וההכנסות בחברה; גיוס וניהול העובדים במחלקות השונות של החברה; ניהול הקשר עם ספקי שירותים של החברה.

 ניהול השיווק והמכירות
ניהול מחלקת השיווק והמכירות של החברה, טיפול בהתקשרויות ובמפרסמים של תפוז; קליטה וגיוס של אנשי המכירות, קביעת אסטרטגיות ותגמול אנשי המכירות, קביעת ייעדי מכירות בכדי להבטיח כי שאסטרטגית החברה בוצעה בהצלחה. ביצוע פעולות שיווקיות להבאת גולשים לאתר.

ארנסט יאנג | 1996 – 1999 |
שותף בצוותי בוררות; הכנת תכוניות עסקיות; כתיבת ניתוחים כלכליים, בנית תחזיות פיננסיות ועוד.

נ י ס י ו ן י ז מ י

מקים ומפעיל של מיזמי האינטרנט הבאים:
www.kooker.co.il – אתר אינטרנט למגזר החרדי, האתר זוכה להצלחה חסרת תקדים, תוך זמן קצר האתר הפך לשלישי בחשיבותו במגזר החרדי עם למעלה מחצי מיליון כניסות בחודש ומאיים באופן ממשי על שני השחקנים הוותיקים: ככר השבת ובחדרי חרדים. כמות הכניסות בעליה מתמדת ומדי חודש האתר שובר את השיא של החודש הקודם.
www.foodpage.co.il – אתר אינטרנט שעושה סדר במתכונים ברשת, האתר מרכז בתוכו רק את המתכונים הכי טובים, נכון להיום מפרסם מתכונים של האתרים המובילים הבאים: Walla, Mako, nana10, הארץ, Xnet, רשת ועוד ובנוסף עוד מאות בלוגרים. האתר מפרסם רק מה שטוב ועומד בסטנדרטים, העיקרון של האתר הוא "מתכון שלא מושלם לא מפורסם", נכון להיום ממתינים לעלייה יותר מ- 1,000 מתכונים. האתר זוכה להצלחה אדירה ולאחר כחצי שנה שהוא באוויר הוא מגיע ליותר מ- 300,000 כניסות בחודש ולקבוצת פייסבוק של מעל 65,000 איש. האתר והפייסבוק עולים בהתמדה מידי חודש.
www.stylepage.co.il – האתר השני בקבוצת אתרי הPage שמרכזים תחת נושא אחד את הטוב מכל אתרי ובלוגי התוכן. Stylepage האחות הקטנה של אתר האוכל Foodpage מטפל בכל תחום הסטייל – אופנה, טיפוח, עיצוב, DIY ועוד. מקורות התוכן הם: פורטלים ובלוגי האופנה הטובים בישראל ובעולם.

www.coolcake.com – אתר לעיצוב והדפסה של דפי סוכר אכילים, האתר באנגלית ופונה לשוק הבינלאומי.

ה ש כ ל ה
1997-1999– תואר שני במנהל עסקים MBA, המכללה למנהל.
1994-1997 – תואר ראשון בכלכלה וניהול, המכללה למנהל